Extreme Fashion.

Det mest orginella och extraordinära skapelserna som någon sin har hamnat på catwalken genom åren, är allt från McQueen´s Armadillo skor till brännande ljus på Viktor & Rolf visningarna. Man slutar aldrig förvånas likväl förundras över det fantasi fulla och även i vissa fall fasansfulla skapelserna som till slut efter mycket hårt slit hamnar på catwalken världen över i det största modestäderna under Fashion Week, där det ska ses av kritiska människor, som antingen kommer att älska det eller hata det!  

För Alexander McQueen´s vår och sommar kollektion, lät han sig inspireras av reptilskinn och insäkter.
Skorna pyntades med strass och bilder av fjärillar. Vid första synen av skorna, tänkte jag bara vem man skulle få se dem skrona på. Jag behövde inte vänta länge på mitt svar. Men var inte mest lämpad för dessa skor om inte?... Lady Gaga, i hennes nya musikvideo Bad Romance kan man spoota McQueen skorna. Och visst är dem coola men kanske lite väl over the top? Ingen jag skulle våga mig ut i iallafall, men känslan av att ha dem hemma i garderoben enbart för att kika och klämma på då och då måste jag erkänna är grymt frestande!




Idén med Victor & Rolfs visning (Autumn/Winter 07-08) var att verkligen lysa upp varenda detalj på modellerna.
Men istället för att bara sitta och njuta av föreställingen så var publiken mer oroade över att modellerna skulle får brännskador än hur visningen gick. Men det var ändå väldigt vackert gjort.

 

Martin Margiela skapade en capé som var helt och hållet gjort av inget mindre än hår, till vår/sommaren 09.
Modellerna var klädda i hudfärgade helkroppstäckande stumpbyxor, och en matchande ansiktsmask, och över detta alltså den håriga capén, det man undrar är väll mest förutom kroppsstrumpan? vad matchar man den till?
Detta vill jag gärna se en fortsättning på, ska bli intressant. Minst sagt.



Source: Vogue


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0