FINSK.

Jag har verkligen fallit, fallit rejält. Jag är kär i ett par skor! Så ovanligt.. hehe nejdå, det här är nått alldeless extra ska jag säga folket! Svart "pony" hår och en träkilklack som heter duga.



Julia Lundsten heter geniet bakon skomärket Finsk. Som man kanske förstår så kommer hon från Finland. Hon säljer däremot sina skor från England/London. Är inte säker om det finns någon affär i Stockholm också, eller om det bara var ett pressroom. Hon har gjort sig känd genom sina ovanliga och starka designs, skorna är både orginella och speciella. Hennes största inspirations källa är naturen, möbler och byggnader. Alla hennes skor är spevialgjorda och designade från det finaste lädret och träet i en atelje i Brasilien.
Hon har fått många priser och utmärkelser för hennes skor som;

Youg designer of the year award - Design forum Finland - 2007
Manolo Blahnik award winner - 2003
Manolo Blahnik award winner - 2002
Smart car design prize winner - 2002

Just den här modellen som jag gillar heter som sagt "Pony Black" vet ingen direkt sida som man kan beställa dem på, men man kan kontakta deras kundtjänst. Tror att dem ligger på cirka 5000kr? typ.

Vet inte om jag ska slåtill, har lagt undan dem ett tag,
tänker iallafall vänta tills jag har fyllt år. Så här ser de iallafall ut.
Är det inte de coolaste skorna ni sett så säg?


Source:LivingDoll. Finsk.com

Kommentarer
Postat av: Juliaclara

SV:Elin: Jo det är klart att jag kan:)!



Saken är, dom är SKIIT grymma, men dom kostar som sakt en hel del, hade jag haft pengarna hade jag köpt dom. De sticker ut på ett så jävla snyggt sätt. Om du känner att du tycker att dom är värda pengarna, KÖP DOM! Fashionista!

2010-02-07 @ 13:21:02
URL: http://juliaclaras.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0